Tarvitsisin materiaalia Turismin vaikutuksista Australian luontoon (ympäristöön) ja kulttuuriin.

Kysytty

Tarvitsisin materiaalia Turismin vaikutuksista Australian
luontoon (ympäristöön) ja kulttuuriin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oman oppilaitoksenne kirjastossa on varmasti hyviä omaan opiskelualaanne liittyviä tiedonlähteitä. Kaupunginkirjaston tiedonlähteistä löytyi useita artikkeliviitteitä esim. seuraavilla hakusanoilla:
Ebsco: tourism* and australia and enviro*
Arto: matkailu ja australia

Korkeakoulukirjastojen yhteisluettelo Linda: matkailu ja australia:
- Sustainable tourism : an Australian perspective
- Indigenous Australians in the national tourism strategy :impact, sustainability and policy issues
- The rise of cultural tourism : the possibilities for Melbourne
- "A question of balance" : natural resources conflict issues in - Australia Tourism and culture : an applied perspective
- An introduction to tourism
- Global directions : new strategies for hospitality and tourism jne.

Mainittuja tiedonlähteitä (Ebsco, Arto, Linda) voitte käyttää kaupunginkirjaston toimipisteissä ja mitä todennäköisimmin myös oman oppilaitoksenne kirjastossa.

Internetissä hakua voi laajentaa esim. Australian kansalliskirjaston tietokantaan, http://webpac.nla.gov.au/webclient1.html tai Ruotsin kansalliskirjastoon, http://www.libris.kb.se/avancerad.sokning.html, josta esim. tuloksena:

1 Australiska vingårdar
Rammer, Lennart - Linköping, 1999

2 Tourism in a warmer world
König, Urs - Zürich, 1998

3 Tourism planning and policy in Australia and New Zealand
Sydney, cop. 1997

4 Sustainable tourism
Chatswood, 1995

5 Tourism
Manuel, Mark & McElroy, Barrie & Smith, Roger - New York, 1996

7 In pursuit of leisure
Mercer, David - Malvern, 1980

1 Tourism planning and policy in Australia and New Zealand
Sydney, cop. 1997