Tarvitsisin listan, jossa näkyisi vuosina 2017-2020 merkittäviä kansallispäiviä juhlivia maita (esim. Suomi 100v tänä vuonna). Olisiko tällaista tietoa…

Kysytty

Hei,
Tarvitsisin listan, jossa näkyisi vuosina 2017-2020 merkittäviä kansallispäiviä juhlivia maita (esim. Suomi 100v tänä vuonna). Olisiko tällaista tietoa jossain jo olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatko kansallispäiviä ,jotka ovat kansallisia juhlapäiviä, joita vietetään vuosittain jonkin kansakunnalle merkittävän tapahtuman muistoksi vai itsenäisyyspäiviä? Kansallispäiviä voi olla samassa valtiossa useitakin, mutta itsenäisyyspäiviä yleensä vain yksi. Tästäkin on kyllä poikkeuksia.

Emme onnistuneet löytämään luetteloa kummastakaan. Luettelohan muuttuu vuosittain, kun uudet maat viettävät jotakin tasavuosijuhlaa.

Englanninkielisestä Wikipediasta löytyvät luettelot sekä maailman valtioiden kansallis- että itsenäisyyspäivistä:

https://en.wikipedia.org/wiki/National_day

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_independence_days

Vuosina 2017-2020 tasavuosipäiviä juhlivat maat voi poimia näistä luetteloista.