Tarvitsisin kirjoja lasten taidekasvatuksesta/kuvataidekasvatuksesta jossa kerrottaisiin kuinka lapsi katsoo kuvaa ja mitä lapsi kuvassa näkee.

Kysytty

Tarvitsisin kirjoja lasten taidekasvatuksesta/kuvataidekasvatuksesta jossa kerrottaisiin kuinka lapsi katsoo kuvaa ja mitä lapsi kuvassa näkee.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista teoksista on varmasti hyötyä tutkimuksessasi. Kaikki mainitut teokset löytyvät pääkaupunkiseudun HelMet –tietokannasta: www.helmet.fi

Pääjalkainen : kuva ja havainto / Antero Salminen. Taideteollinen korkeakoulu;

Kuviskimara. 2 : Kuvataidetta peruskoulun 3.-6. luokille / Anita Ojala. Tammi;

Taiteen ja leikin lumous : 4-8-vuotiaiden lasten taito- ja taidekasvatus / Seija Karppinen. Finn lectura;

Elämysten alkupoluilla : lähtökohtia alle 3-vuotiaiden taidekasvatukseen / [toimittaneet:] Seija Karppinen, Arja Puurula, Inkeri Ruokonen. Finn lectura;

Kuviskimara : tehtäviä peruskoulun kuvataideopetukseen / Anita Ojala. Kirjayhtymä;

Esikoululainen taidekuvan vastaanottajana / Päivi Granö. Rauman opettajankoulutuslaitos;

Kuvien maailma / toimittanut Inari Grönholm. Opetushallitus;

Kuvallinen taidekasvatus päivähoitotoiminnassa : teoriataustaa ja käytännön johtopäätöksiä lapsen kuvantekemisestä ja sen ohjaamisesta / Mirja Ovaska-Airasmaa. Taideteollinen korkeakoulu;

Kuvasilta : kuvaamataitoon 1-3 / Riita Moisander .. [et al.]. WSOY;