Tarvitsisin kirjan, jossa olisi tietoa siitä, miten historiantutkimuksessa voi käyttää matkakirjallisuutta lähteenä. Haussa minulla ei siis ole matkakirjaa tai…

Kysytty

Hei. Tarvitsisin kirjan, jossa olisi tietoa siitä, miten historiantutkimuksessa voi käyttää matkakirjallisuutta lähteenä. Haussa minulla ei siis ole matkakirjaa tai -kuvausta, vaan aiheesta tehtyä tutkimusta/ artikkelia yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkkinä tällaisesta kirjasta voisin suositella Ritva Hapulin teosta Ulkomailla (2003).
Se on tehty Turun yliopiston kulttuurihistorian laitokselle. Varsinkin sen lähdeluetteloon kannattaa tutustua.