Tarvitsisin kirjaa liittyen puolison sairastumiseen, ehkäpä henkiseen sairastumiseen. Kaunokirja tai joku omakohtainen kokemus olisi hyvä.

Kysytty

Tarvitsisin kirjaa liittyen puolison sairastumiseen, ehkäpä henkiseen sairastumiseen. Kaunokirja tai joku omakohtainen kokemus olisi hyvä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Psyykkisesti sairaiden henkilöiden omaisten kokemuksista kerrotaan mm. seuraavissa kirjoissa:

Kun läheisen mieli murtuu : omaiset kertovat / toimittanut Eila Jaatinen. - Helsinki : Kirjapaja, 2004. - 152 s. Asiasanat: mielenterveyshäiriöt : vaikutukset : omaiset ; mielenterveyshäiriöt : sairastuminen : kokemukset ; selviytyminen : omaiset ; selviytyminen : läheiset ; masennus ; psykoosit ; persoonallisuushäiriöt

Beckert, Anna
Keulaportti murtuu : mielenterveyspotilaan omaisen kertomus masennuksesta / Anna Beckert. - Helsinki : Omaiset mielenterveystyön tukena keskusliitto, 2002). -159 s. Asiasanat: Beckert, Anna ; psyykkisesti sairaat : omaiset : jaksaminen ; psykiatriset potilaat : omaiset : jaksaminen ; masennus : perheenjäsenet ; psyykkisesti sairaat : omaiset : päiväkirjat ; masennus

Katson rohkeasti takaisin : Psyykkisesti sairaiden omaiset kirjoittavat / Toimittanut Pentti Peltoniemi. -[Riihimäki] : Mielenterveyden keskusliitto, 1996. - 240 s. Asiasanat: omaiset : psykiatriset potilaat ; muistelmat : omaiset : psyykkisesti sairaat ; psyykkisesti sairaat : omaiset

Voit hakea lisää tietoa aiheesta esim. Mikkelin kaupunginkirjaston Web-Origosta asiasanat/aihe- tai hakusanat-hauilla. Haku- ja asiasanoina voit käyttää esim. edellisten viitteiden asiasanoja. Jos haluat rajata hakua, käytä useampia hakusanoja ja yhdistä ne ja-sanalla.