Tarvitsisin kirjaa, jonka ainoa kirjastonne kappale sijaitsee Kannaksen lukion kirjastossa. Olisiko sellaista teosta mahdollista saada pääkirjastoon? Kirja on:…

Kysytty

Tarvitsisin kirjaa, jonka ainoa kirjastonne kappale sijaitsee Kannaksen lukion kirjastossa. Olisiko sellaista teosta mahdollista saada pääkirjastoon? Kirja on: Suomi2. Minä ja media. Opettajan opas. Haluisin myös samojen tekijöiden teoksen Suomi2. Minä ja yhteiskunta. Opettajan opas.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannaksen lukion kirjat näkyvät valitettavan harhaanjohtavasti meidän Lahden kaupunginkirjaston LASTU -tietokannassa aivan kuin ne olisivat osa meidän kokoelmaamme. Valitettavasti näin ei kuitenkaan ole, vaan Kannaksen lukion kirjat ovat erillinen kokoelma, johon meillä ei ole muuta yhteyttä kuin vain saatavuusnäkymä. Meillä ei siis siten myöskään ole mahdollisuutta tehdä varauksia kirjoihin, joten niitä ei myöskään kuljeteta noudettavaksi kaupunginkirjastoon.
Lisäksi Kannaksen lukio taitaa olla kesälomalla, joten siellä ei ole tällä hetkellä henkilökuntaakaan koulukirjastoa hoitamassa.
Katsoin kirjojen saatavuutta MASTO -tietokannasta (masto.amkit.fi), mutta heiltä löytyy tarvitsemistasi kirjoista vain tavalliset niteet, ei opettajan oppaita.