Tarvitsisin englanninkielisiä kirjoja Etelä-Amerikan alkuperäiskansojen (mayat, incat, aztecit) kohtaamisesta espanjalaisten valloittajien kanssa. Yritin itse…

Kysytty

Tarvitsisin englanninkielisiä kirjoja Etelä-Amerikan alkuperäiskansojen (mayat, incat, aztecit) kohtaamisesta espanjalaisten valloittajien kanssa. Yritin itse nettihaulla mutta haullani ei löytynyt mitään...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista teoksista löytynee aiheeseen liittyvää tietoa. Tarkista myös näiden teosten (uusimpien) lähdeluettelot, niistä saa yleensä hyvin tietoa materiaalista, joka on keskeistä. Saatavuus sinun täytyy tarkistaa läheisestä kirjastostasi. Kirjastojen aineistotietokannoista on myös hyvä etsiä lisää kirjallisuusviitteitä, Internetin hakukoneilla niitä ei vielä löydy yhtä hyvin.

-Innes, Hammond, The Conquistoadors, London 1969.
-Prescott, William H., History of the conquest of Mexico and history of the conquest of Peru. New York, Modern Libary, [1950].
-Coe, Michael D., Mexico. London, Thames and Hudson, [n.1960]. (Ancient peoples and places ; 29).
-Bosworth, A. B., Alexander and the East : the tragedy of triumph. Oxford, Clarendon, 1996.
-Clendinnen, Inga, Ambivalent conquests : Maya and Spaniard in Yucatan, 1517-1570. Cambridge, Cambridge University Press, 1987. (Cambridge Latin American studies ; 61)
-Andrien, Kenneth J, Andean worlds : indigenous history, culture, and consciousness under Spanish rule, 1532-1825. Albuquerque, University of New Mexico Press, c2001.

1 ääntä

Kommentit

Kun aztekit kohtasivat Cortezin he uskoivat hänen olevan Jumala. Parrakas ja melko vaaleat hiukset. Totuus: viikingit kävivät Meksikossa.