Tarvitsisin englanninkielisen kirjan/artikkelin tms. Suomen kirkkohistoriasta.

Kysytty

Tarvitsisin englanninkielisen kirjan/artikkelin tms. Suomen kirkkohistoriasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Englanninkielisiä Suomen kirkkohistorian kokonaisesityksiä näyttää olevan kovin vähän. Eri aikakausia tai erilaisia kirkollisia liikkeitä käsittelevää kirjallisuutta löytyy enemmän. Tarkoituksiinne sopivia yleisteoksia voisivat olla esim. seuraavat:

Ruokanen, Tapani The Evangelical-Lutheran Church in Finland / text: Tapani Ruokanen ; photos and lay-out: Seppo J. J. Sirkka 2., rev. ed [Hki] : The Information Centre of the Evangelical-Lutheran Church of Finland, 1987 48 s. : kuv., kartt. ; 26 cm Käännnetty suom. käsikirjoituksesta. - Ilm. samanaikaisesti myös saksaksi ISBN: 951-96036-1-1

Paananen, Martti The Church of the Finns / [text: Martti Paananen] ; [published by The Department of Communications of the Evangelical Lutheran Church] Helsinki : Kirkon tiedotuskeskus, 1992 21 s. : kuv. ISBN: 951-9301-45-3

Church in Finland : the history, present state and outlook for the future of the Evangelical Lutheran Church of Finland / [publ. by] Church Council for Foreign Affairs, Ecclesiastical Board Hki : Church Council For Foreign Affairs, 1989 58 s. : kuv. ; 21 cm (Documents of the Evangelical Lutheran Church of Finland, ISSN 0785-8558 ; 1) ISBN: 951-9301-36-4

Nämä teokset on mahdollista tilata omaan kirjastoonne ainakin kaukolainoiksi. Omassa kirjastossanne voitte myös pyytää tekemään haun esim. Linda- ja Manda-tietokannoista (joista ylläolevatkin viitteet on löydetty), ja tarkastaa, olisivatko muut sieltä löytyvät viitteet kiinnostavia.