Tarvitsisimme kaiken mahdollisen tiedon leirityöstä: milloin leirit esim. yleistyivät seurakuntien työmuotoina, millainen on ollut työntekijöiden palkkaus- ja…

Kysytty

Tarvitsisimme kaiken mahdollisen tiedon leirityöstä: milloin leirit esim. yleistyivät seurakuntien työmuotoina, millainen on ollut työntekijöiden palkkaus- ja vapaa-aikajärjestelmä leirien suhteen vuosien saatossa...! Kiitos!!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ette kerro tarkemmin, millaista leirityötä opinnäytteenne käsittelee. Onhan olemassa ainakin järjestöjen, urheiluseurojen ja seurakuntien leirejä, leirejä lapsille, nuorille ja aikuisille. Aineistotietokanta Plussasta haettaessa kannattanee käyttää ainakin asiasanaa nuorisotyö. Näiden teosten joukosta löytynee tietoa myös leirityöstä. Uusimmasta päästä kannattanee katsoa esim. teoksia Kati Niemelän Hyvä rippikoulu (2002), Pertti Kauppisen Nuoriso 2000 - nuorisotyön käsikirja (1999) ja Kartalla - rippikoulutyön käsikirja (1998). Nuorisotyön historiaa löytyy käyttämällä asiasanoja nuorisotyö ja historia ja tietoa seurakuntien nuorisotyöstä sanoilla kirkon nuorisotyö. Järjestöjen leirityöstä saa tietoa ehkä parhaiten järjestöjen kotisivuilta tai lehdistä. Jos opinnäytetyönne käsittelee lasten tai nuorten leirejä, kannattaa tutkia myös nuorisotiedon kirjaston tietokantaa. Sen internetosoite on http://www.alli.fi/kirjasto/ Se hakee tietoa niin kirjaston kirjoista kuin lehdistäkin.