!:) Tarvitsisimme historian tutkielmaan lähdeaineistoa. Aiheemme on nuorten vapaa-ajan vieton muuttuminen 1960-luvulta tähän päivään. Voisitteko suositella…

Kysytty

hei!:)

Tarvitsisimme historian tutkielmaan lähdeaineistoa. Aiheemme on nuorten vapaa-ajan vieton muuttuminen 1960-luvulta tähän päivään. Voisitteko suositella aiheeseen liittyviä kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston kokoelmista
http://borzoi.kirja.turku.fi/?formid=find1&sesid=1297680423
löytyy asiasanoilla nuoret ja vapaa-aika
useitakin kirjoja, mm. Sami Myllyniemen Aika vapaalla: nuorten vapaa-aikatutkimus 2009. Kannattaa tutustua myös kirjan lähdeluetteloon.

Suosittelen myös kirjoja Vesa Keskinen: Kiirettä pitää, 2001, ja Teknologisoituva nuoruus, 2003, sekä Suomalainen vapaa-aika, 2009.

Kannattaa lisäksi tutkia nuorisososiologian luokkaa 30.12, josta nämäkin kirjat löytyivät.

Historian näkökulmaa aiheeseen voisi saada kirjoista Nuoruuden vuosisata,2003, ja Täältä tulee nuoriso!, 2006.