Tarvitsen tietoa Stalinin ajan Neuvostoliitosta peruskoulun 8. luokan historian ainetta varten.

Kysytty

Tarvitsen tietoa Stalinin ajan Neuvostoliitosta peruskoulun 8. luokan historian ainetta varten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääset varmasti alkuun yleisten historiaa käsittelevien kirjasarjojen avulla. Ainakin seuraavista teoksista löytyy Stalinin aikaa käsittelevät artikkelit:

Grimberg: Kansojen historia; osa 21 (vuodelta 1984)
Muutosten vuosisata 4: 1930-1945 (vuodelta 1994)

Viime vuonna ilmestyi uudistettu ja ajantasaistettu painos Heikki Kirkisen toimittamasta kirjasta Venäjän historia. Myös siitä löydät runsaasti tietoa aiheestasi.

Kaikki mainitut teokset löytyvät Lahden Kaupunginkirjaston kokoelmista.