Tarvitsen tietoa oppimisympäristöstä....ja tarkemmin sanottuna siitä miten opettaja vaikuttaa oppimisympäristössä oppilaaseen.mitkä teokset tästä kertovat…

Kysytty

tarvitsen tietoa oppimisympäristöstä....ja tarkemmin sanottuna siitä miten opettaja vaikuttaa oppimisympäristössä oppilaaseen.mitkä teokset tästä kertovat parhaiten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erilaisista oppijoista ja oppimisympäristöistä on kirjoitettu niin paljon teoksia, että on vaikea arvioida mitkä niistä ovat kannaltasi relevantteja, varsinkin kun et sen tarkemmin määrittele minkä ikäisistä oppijoista tai millaisesta oppimisympäristöstä on kysymys. Listan erilaisia oppimisympäristöjä käsittelevistä kirjallisuusviitteistä saat kirjaston kokoelmatietokannasta http://kirjasto.lahti.fi/riimi/zgate.dll? valitsemalla pudotusvalikosta hakuehdoksi "asiasana" ja kirjoittamalla hakusanaksi "oppimisympäristö". Haun tuloksena saat 64 viitettä. Erilaisia hakusanoja ja niiden yhdistelmiä kannattaa myös kokeilla. Esim. asiasana "opettaja-oppilassuhde" tuottaa tulokseksi 11 viitettä ja sanojen "opetus" ja "vuorovaikutus" yhdistelmä 25 viitettä. Mikäli jokin teos vaikuttaa oppimistehtäväsi kannalta hyödylliseltä, kannattaa katsoa vielä teoksen tarkat tiedot (=klikkaa viitteen edessä olevaa kuvaa, esim. kirjan kuva). Näin saat tarkemman käsityksen teoksen sisällöstä. Esimerkiksi Opettajuuden psykologia -niminen teos käsittelee opettaja-oppilassuhdetta, opetustilanteessa esiin tulevaa vuorovaikutusta ja opetustaitoa. Mahtaisiko siitä olla apua oppimistehtäväsi kannalta?