Tarvitsen suomalaisten kartanoiden historiaa ja ruokaperinnettä/ ruokaohjeita käsittelevää kirjallisuutta. Onko sitä mahdollisesti saatavilla?

Kysytty

Tarvitsen suomalaisten kartanoiden historiaa ja ruokaperinnettä/ ruokaohjeita käsittelevää kirjallisuutta. Onko sitä mahdollisesti saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kokoelmista löytyvät alla mainitut suomalaisten kartanoiden ruokaperinnettä käsittelevät kirjat:

- Urajärven kartanon keittokirja : Lilly von Heidemanin reseptejä vuosilta 1905-1910 / [kirjoittaja: Jouni Kuurne] (2014)
- Tertti : kartanon keittokirja / [teksti ja toimitustyö: Mikko Takala] (2014)
- Makuja mahtipitäjästä : ruokaa, kulttuuria, tarinoita / Laura Kolbe, Birgitta Stjernvall-Järvi, Vuokko Virolainen, Mervi Pasanen (2011)
- Laukon kartanon keittiössä / Leena Lagerstam (2008)
- Vuoksen lohta ja Pietarin kaviaaria : Imatran seudun gastronomiaa ja kartanoelämää / Risto ja Ritva Lehmusoksa (2008)
- Ihmisiä ja elämää Kirjakkalan, Mathildedalin ja Teijon vanhoissa ruukkikylissä / Leena Rossi (toim.) (2003)
- Kuninkaan matkassa / Arja Brück (2002)
- Itä-Uusimaa - Östra Nyland a la carte / [toimittaja = redaktör: Topi Haapanen] (1998)
- Kartanoruokia / [julkaisija:] Finlands svenska Marthaförbund ; teksti: Gun de la Chapelle (1993)

http://www.helmet.fi/fi-FI

Suomalaiskartanoiden historiaa käsitteleviä kirjoja löytyy alla olevasta linkistä:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28kartanot%20suomi%20histo…