Tarvitsen sanastoa/termistöä ruotsiksi koskien pronssikautta sekä muinaislinnoituksia. Kaipaan siis minkälaisia kirjoja tahansa, jotka jotenkin liippaavat…

Kysytty

Tarvitsen sanastoa/termistöä ruotsiksi koskien pronssikautta sekä muinaislinnoituksia. Kaipaan siis minkälaisia kirjoja tahansa, jotka jotenkin liippaavat aiheita, kunhan ne on ruotsiksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erittäin näppärä apuväline on Finto.fi, http://finto.fi, siellä voi hakea suomenkielistä sanaa ja katsoa, mikä termi on ruotsin kielellä. Myös Helmet-haussa voit hakea suomeksi ja löytää samalla ruotsinkielisen asiasanan, jota tarvitset hakiessasi tietoa samasta aiheesta ruotsiksi. Asiasana löytyy rullaamalla hakua alaspäin - vasemmassa sivupalkissa - hakusanaan liittyviä hakuja.

Tietoa pronssikaudesta löydät siis ruotsiksi asiasanalla bronsåldern.

Haulla löytyy esimerkiksi Arkeologi i Norden. 1-2 / Göran Burenhult (red.). Natur och Kultur 1999-2000.

Stockholm före Stockholm : från äldsta tid fram till 1300 / redaktörer: Susanne Thedéen & Torun Zachrisson. Stockholmia 2016.

Lasten kirjoja löytyy :

Historiebok för barn : [stenåldern - bronsåldern - järnåldern] / av Birgitta Ahlberg ; [illustratör: Birgitta Ahlberg].

Forntida folk / [redaktion: Vicky Davenport, Nick Merriman] ; [fotografering: Dave King] ; [teckningar: John Woodcock, John James, Mark Bergin] ; översättning: Sylvia Berggren. Bonniers Juniorförlag 1989.

Hakusanoilla förhistoria ja fästningar löytyy Helmetistä teos Arkeologiska upptäckter i Sverige / Anna Lihammar.

Hakusanalla fornborgar löytyvät muun muassa seuraavat:

Finlands medeltida borgar / C. J. Gardberg [text], P. O. Welin [fotografier]. Schildt 1993.

Året runt i riddarborgen / [text: Rachel Coombs ; illustration: Inklink ; översättning: Lena Ollmark]. Citadell 2007

Medeltida slott / [författare: Fiona MacDonald] ; [illustratör: Mark Bergin] ; [översättning: Gunnar Gällmo]. Valentin cop. 1991