Tarvitsen kirjallisuutta tutkivasta oppimisesta.

Kysytty

Tarvitsen kirjallisuutta tutkivasta oppimisesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tutkivasta oppimisesta on kirjoitettu ainakin seuraavat teokset: Hakkarainen, Kai: Tutkiva oppiminen (1999), Tutkiva oppiminen: kirjaston ja koulun yhteistyö (1995), Lehtisalo, Liekki: Tieto, oppiminen, sivistys: avauksia ihmisen vuosisataan (2002), Ahola, Kaisa: "Maailman tärkeintä on aurinko ja vesi - ystävät": Reggio Emiliasta vaikutteita saanut kasvatus lapsen minäkäsityksen tukijana (1999). Lisää kirjoja voi hakea Tampreen kaupunginkirjaston kotisivulta osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/ linkistä HAKU esim. asiasanoilla oppiminen, tieto, ongelmanratkaisu.
Useimpien kirjastojen mikroilla on käytössä Aleksi-artikkelitietokanta, sieltä sain 7 tietuetta fraasilla tutkiva oppiminen, esim. Itkonen, Panu: Tutkiva oppiminen tuo syvyyttä koulutyöskentelyyn (Opettaja 34/2000) ja Rönttinen, Satu: Tutkiva oppiminen - uusia ideoita kotitalousopetukseen (Kotitalous 12/1999). Aleksista voi hakea myös asiasanoilla ja niiden yhdistelmillä.