Tarvitsen esitelmääni varten tietoa Edgar Alan Poen novellista "Punaisen kuoleman naamio". Olisiko jossain analyysia/tulkintaa ko. novellista?

Kysytty

Tarvitsen esitelmääni varten tietoa Edgar Alan Poen novellista "Punaisen kuoleman naamio". Olisiko jossain analyysia/tulkintaa ko. novellista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hain tietoa etsimästäsi novellista amerikkalaisella EBSCO-lehtiartikkelihaulla, joka on asiakkaiden käytössä kaikissa Helsingin kaupunginkirjaston asiakasmikroissa. Suuri osa artikkeleista on ns. full text -muodossa, joten etsiessäsi esimerkiksi juuri amerikkalaista kirjallisuuskritiikkiä ja -analyysiä, on EBSCO-haku lyömätön niin nopeudessa kuin sisällön määrässäkin. Haluamasi artikkelit voit tulostaa tai lähettää omaan sähköpostiosoitteeseen.

Löysin viisi kiinnostavaa artikkelia Poen novellista "The masque of the red death", jotka lähetin sähköpostiosoitteeseesi. Huomaa myös artikkelien lopussa olevat lähdeviitteet, joita voit käyttää hakiessasi lisää tietoa aiheesta.

EBSCO-haku ja kaikki muukin asiakkaiden käytössä olevat hakupalvelut löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/tietopalvelu/hakusivu.htm , mutta hakuja voit siis tehdä vain kirjaston asiakasmikroilla.