Tarvitsemme henkilötietoja Rantasalmella 1862 syntyneestä kirjailija Alpo Noposesta. Löytyykö tietoa vaikkapa Suomen Kirjailijaliiton sivustoilta vai mistä?…

Kysytty

Tarvitsemme henkilötietoja Rantasalmella 1862 syntyneestä kirjailija Alpo Noposesta. Löytyykö tietoa vaikkapa Suomen Kirjailijaliiton sivustoilta vai mistä? Jos, niin mikä on sivuosoite?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alpo Noposen henkilötiedot ja viitteitä lisätietoihin
on hakuteoksessa SUOMEN KIRJAILIJAT 1809-1916. Kustantaja: Suomalaisen Kirjallisuuden seura. 1993.

Kirjassa on sivuilla 538-539 Alpo Noposesta lyhyet henkilötiedot, kronologinen luettelo
Noposen omasta tuotannosta, luettelo Noposen suomentamista ja hänen toimittamistaan
teoksista, luettelo Noposen tuotannon arvosteluista
sekä luettelo mitä hänestä on kirjoitettu eri julkaisuissa.

Hakuteos on varmasti hyvin varustetuissa yleisissä
kirjastoissa käsikirjastokirjana.