Otsikko
Taru sormusten herrasta- kirjan hahmoja on käsitelty jossakin johtajuutta tutkivassa väitöskirjassa. Mistä tälläisen voisi löytää, ja mahtaisiko sitä olla…

Kysytty

Taru sormusten herrasta- kirjan hahmoja on käsitelty jossakin johtajuutta tutkivassa väitöskirjassa. Mistä tälläisen voisi löytää, ja mahtaisiko sitä olla verkkojulkaisuna?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väitöskirja lienee Harri V. Hietikon Valta, johtajuus, tuho ja toivo J.R.R Tolkienin teoksessa Taru sormusten herrasta eli "Management by Sauron" (Tampereen yliopisto 2008). Turun seudulla väitöskirja on saatavilla Åbo akademin kirjastosta. Se löytyy myös verkkojulkaisuna PDF-muodossa(ISBN 978-951-44-7477-4). http://acta.uta.fi/teos.php?id=11121

Hietikko on työstänyt väitöskirjastaan käytännönläheisen johtamisoppaan Management by Sauron - Sormusten herran johtamisopas (Atena 2010). Kirja on saatavilla Vaski-kirjastoista sekä kirjakaupoista.