Taru sormusten herrasta- kirjan hahmoja on käsitelty jossakin johtajuutta tutkivassa väitöskirjassa. Mistä tälläisen voisi löytää, ja mahtaisiko olla…

Kysytty

Taru sormusten herrasta- kirjan hahmoja on käsitelty jossakin johtajuutta tutkivassa väitöskirjassa. Mistä tälläisen voisi löytää, ja mahtaisiko olla verkkojulkaisuna??

T: Tulevat kirjastolaiset

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opettajanne lienee tarkoittanut Harri Hietikon Tampereen yliopiston vuonna 2008 julkaisemaa väitöskirjaa Valta, johtajuus, tuho ja toivo J.R.R. Tolkienin teoksessa Taru sormusten herrasta eli "Management by Sauron". Vaski-kirjastoista väitöstä on saatavana vain Raisiosta, tietokannasta (www.turku.fi/vaski) voit varata kirjan yhden euron varausmaksulla itsellesi lainattavaksi mihin tahansa Vaski-kirjastoista.

Väitöksestä on olemassa myös verkkoversio, sitä pääsee lukemaan ainakin Tampereen yliopiston kirjaston sivujen kautta osoitteesta
http://acta.uta.fi/teos.php?id=11121

Hietikko on julkaissut samasta aiheesta toisenkin kirjan; Management by Sauron : Sormusten herran johtamisopas / Harri V. Hietikko, Atena, 2010.