Tapio Rautavaaran kappale Korttipakka on käännöskappale. Kuka on kääntänyt sanat suomeksi? En äkkiseltään löytänyt tietoa mistään

Kysytty

Tapio Rautavaaran kappale Korttipakka on käännöskappale. Kuka on kääntänyt sanat suomeksi? En äkkiseltään löytänyt tietoa mistään

Vastaus

Vastattu

Korttipakka-kappale pohjautuu vanhaan 1800-luvulta peräisin olevaan tarinaan, mutta Tapio Rautavaaran levyttämän version on sanoittanut Seppo Virtanen ja säveltänyt Jaakko Salo. Kappaleen nuotti löytyy mm. teoksesta Reissumiehen taival: lauluja. Laulun historiasta löytyy lisätietoja Wikipediasta: https://fi.wikipedia.org/wiki/Korttipakka_(kappale).

12 ääntä
Asiasanat

Kommentit