Tapasin miehen, joka sanoi kirjoittaneensa dekkareita, joiden tapahtumat sijoittuvat kotini alueelle Hirvesalo, Turku n. 1700-luvulle. Valitettavasti en saanut…

Kysytty

Tapasin miehen, joka sanoi kirjoittaneensa dekkareita, joiden tapahtumat sijoittuvat kotini alueelle Hirvesalo, Turku n. 1700-luvulle. Valitettavasti en saanut hänen nimeään ilmeisesti oikein (Jyrki Halme) kun en löydä kirjaa. Kirja on kuulema enää eKirjana. Kirjan nimi on Kelmi ja toinen Kellari. Löydätteköhän te ammattilaiset kirjat?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä on Jyrki Heino. Hän on kirjoittanut aiheesta kolmekin dekkaria:

Kellari, eli kertomus poikkeuksellisista ja järkyttävistä tapahtumista, jotka aikoinaan herättivät suurta huomiota Ruotsin kuningaskunnan Turun kaupungissa (Schildts & Söderströms, 2012)

Kello, eli Selonteko tapahtumista, jotka käynnistyivät, kun luutnantti Carl Wennehielm alkoi tutkia Kustaa III:n sodassa taistelleen majurin katoamista (Schildts & Söderströms, 2014)

Kelmit, eli Tarina häikäilemättömästä juonittelusta ja ilkeämielisistä teoista, joiden selvittelyyn luutnantti Carl Wennehielm ryhtyy Turussa vuonna 1800 (Schildts & Söderströms, 2016).