Tapahtuu brittihallinnon aikana. Maharadjan? vaimo ihastuu brittiupseerrin. On kapinointia (sepoy-kapina?). Maharadjan?polttohautaus. Kyseessä ei ole…

Kysytty

Tapahtuu brittihallinnon aikana. Maharadjan? vaimo ihastuu brittiupseerrin. On kapinointia (sepoy-kapina?). Maharadjan?polttohautaus.
Kyseessä ei ole Kuningattaren jalokivi-kirja. Käännetty englannin kielestä varmaankin viimeistään 60-luvulla. Paksu opus.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä saattaisi olla M. M. Kayen lähes 800-sivuinen Kaukaiset paviljongit - olkoonkin, että se on ilmestynyt suomeksi vasta 1980.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_11869

0 ääntä

Kommentit

Osui ja upposi! 80-lukuvun vuodet ovat muistoissani kaukaiset kuin kaukaiset paviljongit.
Vastauksesta kiittäen