Tämä voi olla mahdoton selvittää, mutta ehkä 90-luvulta on suomalaisen kirjoittama tämä runo: hän kertoo koirasta, joka oli kuollut ja jota omistaja ikävöi…

Kysytty

Tämä voi olla mahdoton selvittää, mutta ehkä 90-luvulta on suomalaisen kirjoittama tämä runo: hän kertoo koirasta, joka oli kuollut ja jota omistaja ikävöi. Jotenkin se meni niin, että koira oli iloinen päästyään olemasta ihmisen ikeessä eikä kaivannut takaisin tähän maailmaan. - Valitettavasti en muista yhtään sanaa tarkasti.

Vastaus

Vastattu

Tämä onkin aika visainen kysymys. Virka-avun turvin selvisi, että ainakin Sirkka Turkan lyriikassa on runsaasti koira ja kuolema -aiheisia runoja, esim. kokoelmissa
Tule takaisin, pikku Sheba (1986), Sielun veli (1993) ja Nousevan auringon talo (1997).

Nämä opukset löytyvät Heili-kirjastoistakin, joten kannattaa tarkistaa, jospa runo löytyisi niistä.