Mikä tattilajike on kyseessä? Kelpaako se ruokasieneksi?

Kysytty

Tämä tatti kasvaa vuosittain hiekkaisella tien pientareella, juuri nyt alkusyksystä. Mikä tattilajike on kyseessä? Kelpaako se ruokasieneksi?
Jalka tanakka ja punainen, pillit vanhemmalla sienellä punaiseen vivahtava, tuoksu ja maku mieto.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Näyttäisi kovasti Männynherkkutatilta, joka on erinomainen ruokasieni. Luontoportti