Tällaisia siemeniä löytyi talven jäljiltä kesämökistä 3 eri paikasta. Ne oli isoissa kasoissa, kuten kuvassa, ja piilotettuna peittojen väliin sängyssä ja…

Kysytty

Tällaisia siemeniä löytyi talven jäljiltä kesämökistä 3 eri paikasta. Ne oli isoissa kasoissa, kuten kuvassa, ja piilotettuna peittojen väliin sängyssä ja hyllyssä.
Mökillä (Hyvinkää) on käynyt hiiriä, mutta nyt oli hiirenkarkotin ja -loukkuja.
Mitä nämä voisivat olla, ja mikä eläin tekisi tälllaista?
Ja mistä tällaisia asioita voisi yleensä kysyä?
Onki joku tietopankki mihin voi lähettää kuvia?

Vastaus

Vastattu

Suomen luonto -lehden Kysy luonnosta -palstalla on vastattu hyvin samanlaiseen kysymykseen, jossa kysyjän kesämökille  oli ilmaantunut syksyisin vuoteeseen ja muihin paikkoihin kasvien siemeniä pikku kasoihin. Vastaajan mukaan piilottajat ovat hyvin todennäköisesti metsähiiriä, joiden suosikkivarastoja ovat juuri vuoteet. Vastauksen voi lukea alta:

https://suomenluonto.fi/uutiset/17937/

Kysy luonnosta -palsta löytyy täältä:

https://suomenluonto.fi/lehti/kysy-luonnosta/