Tahtoisin tiedustella löytyykö Teiltä kuinkakin paljon materiaalia koskien piknikkiä?

Kysytty

Tahtoisin tiedustella löytyykö Teiltä kuinkakin paljon materiaalia koskien piknikkiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aika vähän tietoa aiheesta piknik löytyi tietokannoista, mainitsemiesi kahden teoksen lisäksi. Huviretkien (ja Helsingin) historiasta kuitenkin on kirjassa Pique-nique--eväsretki Helsingin historiaan , 2000. Helsingin kaupunginmuseo. Narinkka.

Aikakauslehdissä on sesongista riippuen runsaastikin artikkeleita piknikeistä ja eväsretkistä, mutta niitä ei näköjään paljoakaan indeksoida tietokantoihin (ALEKSI, ARTO). Seuraavat artikkelit kuitenkin löytyivät:
Piknik vuokkojen aikaan, lehdessä Koti ja keittiö 5/2000
Kuvaja, Aira: Ruoka maistuu retkellä - herkut viimeistelevät piknik-eväät, lehdessä Lapsemme - Mannerheimin lastensuojeluliiton jäsenlehti 2/2000, s. 34-35
Keski-Korpela, Eija: Eväsretkelle omenapuiden alle lehdessä Kotipuutarha 6/1998, s. 4-8
Koska olet tulossa Helsinkiin, niin tiedoksi vain, että kaupungin kirjaston pääkirjastossa, yhteystiedot http://www.lib.hel.fi/pasila/ , säilytetään lehtien vanhempia numeroita. Ihan niitä selaamallakin on mahdollista saada lisäaineistoa työhösi.

Myöskään netistä, Hämeenlinnan kaupunginkirjaston linkkikirjastosta, http://www.htk.fi/kirjasto/cool2.htm , ei tuntutunut löytyvän etsimääsi tietoa.