Taas, kiitos viimeisestä! Uusi kysymys: paljonko markkoina oli keskipalkka vuonna 1960? Yhden tiedon löysin, Helsingissä n. 77 €/ kk, markoiksi osaan sen…

Kysytty

Hei taas, kiitos viimeisestä!
Uusi kysymys: paljonko markkoina oli keskipalkka vuonna 1960? Yhden tiedon löysin, Helsingissä n. 77 €/ kk, markoiksi osaan sen muuttaa, mutta pitääkö tieto paikkansa?
Tässä linkki tietoon josta puhun.
https://www.stat.fi/artikkelit/2012/art_2012-03-12_004.html

Kiitokse jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Mainitsemasi artikkeli on julkaistu Tilastokeskuksen Hyvinvointikatsauksessa ja sen kirjoittaja Ilkka Lehtinen on ollut tuolloin kehittämispäällikkö Tilastokeskuksen Hinnat ja palkat -yksikössä.

Tilastokeskus tuottaa valtaosan Suomen virallisista tilastoista ja sen tuottamaa tietoa voi pitää luotettavana.

Lisätietoa:

Suomen tilastollinen vuosikirja 1960
Janne Salonen: Palkansaajien ansiot ja eläkkeet. Yksityisen ja julkisen sektorin palkansaajan ansiokehitys 1964–2004 (2009)

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit