Syrjäytymisen määritelmä?

Kysytty

Syrjäytymisen määritelmä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Syrjäytyminen on monimuotoinen käsite ja liittyy moneen aihealueeseen.
Lyhyt määritelmä löytyy WSOY:n Web-factasta.
”Syrjäytyminen, yksilöä yhteisöön yhdistävien siteiden heikkeneminen.
Syrjäytyminen on tavallisimmin seurausta työttömyydestä, köyhyydestä ja joutumisesta yhteiskunnallisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolelle. Syrjäytymisen käsitettä on käytetty erityisesti ransk. yhteiskuntatieteellisessä keskustelussa 1960-luvulta lähtien.
EU:n sosiaalipolitiikassa syrjäytymisen vastaisen toiminnan merkitystä alettiin
korostaa 1990-luvun alkupuolella. Suomessakin on käyty keskustelua
pitkäaikaistyöttömyyden seurauksista. ” Lähde:Web-Facta, WSOY .

Lisätietoja:
Kirjaston aineistotietokannasta ja Googlesta voit etsiä hakusanalla syrjäytyminen aihetta käsittelevää kirjallisuutta. Googlessa voi hakua rajata yhdistämällä hakusanat syrjäytyminen määritelmä.
http://monihaku.kirjastot.fi
http://www.google.fi