Syntyikö vuonna 2004 kadonnut seikkailija Dominick Arduin vuonna 1960 vai 1961? Siksi kysyn, kun suomenkielisen Wikipedian artikkeli sanoo, että 1960 mutta…

Kysytty

Syntyikö vuonna 2004 kadonnut seikkailija Dominick Arduin vuonna 1960 vai 1961? Siksi kysyn, kun suomenkielisen Wikipedian artikkeli sanoo, että 1960 mutta kaikissa muissa Wikipedioissa on vuosi 1961.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sven Pahajoen kirja Dominick Arduin : seikkailijan salaisuus (Revontuli, 2004) kertoo Arduinin syntyneen Pariisissa 7. helmikuuta 1960. Teos perustuu laajaan kirjalliseen aineistoon ja Arduinin läheisten haastatteluihin. Siinä määrin seikkaperäiseltä Pahajoen selvitystyö vaikuttaa, että olisin taipuvainen pitämään hänen antamaansa tietoa oikeana.