Suuri Ei ja Pieni Ei on loistava kirja siitä, miten puolustetaan omaa näkemystä ja pidetään huolta omista oikeuksista. Mitä muita vastaavia olisi? Kirjan…

Kysytty

Suuri Ei ja Pieni Ei on loistava kirja siitä, miten puolustetaan omaa näkemystä ja pidetään huolta omista oikeuksista. Mitä muita vastaavia olisi? Kirjan asiasanojen perusteella ei löydy. (Mielestäni hyväksikäyttö on vain sivujuonne kirjan teemoista.) Omien rajojen pitäminen, harkinnan jälkeen kannattaa 'sanoa kuuluvasti' ei..

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aila Juvosen Skidikantti-koulutuksiin liittyvä teos Skidikantti - lapsen tie objektista subjektiksi on julkaistu jo 1994. Skidikantti on koulutus, jossa harjoitellaan selviytymistä riskistilanteissa. Kirjan on julkaissut Lastensuojelun keskusliitto.

Uusia lasten kanssa työskentelyyn sopivia menetelmällisiä teoksia aiheesta ovat:

Mervi Juusola, Rajat kuntoon! - puolensa pitämisen ja omasta hyvinvoinnista huolehtimisen taito. Se on jämäkkyystaitojen treenikirja yläkouluikäisille.

Kaija Lajunen, Tunne- ja turvataitoja lapsille, tunne- ja turvataitokasvatuksen oppimateriaali. Kirjassa on toiminnallisia menetelmiä 5-11-vuotiaille lapsille.

Lisää aineistoa voi etsiä hakusanoilla lapset ja turvallisuus/itseluottamus/tunnetaidot/vaaratilanteet/kiusaaminen.