Suurena Hercule Poirotin ystävänä kaipailen nähtäväksi aivan viimeistä Poirot-jaksoa (dvd-versiona), jossa etsivä itse siirtyy ajasta ikuisuuteen. Omat etsivän…

Kysytty

Hei!

Suurena Hercule Poirotin ystävänä kaipailen nähtäväksi aivan viimeistä Poirot-jaksoa (dvd-versiona), jossa etsivä itse siirtyy ajasta ikuisuuteen. Omat etsivän kykyni ovat osoittautuneet vajavaisiksi, ja tarvitsisin kirjastonhoitajan apua osuakseni maaliini.

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi jakso on sarjan 13. kauden viimeinen jakso, Esirippu laskee (Curtain: Poirot's Last Case). Dvd-julkaisut eivät kuitenkaan noudata sarjan alkuperäistä kausijakoa, ja lisäksi jaksoja on julkaistu ainakin kahtena dvd-sarjana. Esirippu laskee -jakso löytyy Poirot Box 16 -nimiseltä dvd:ltä (EAN-koodi 7333018004511), jota ei siis pidä sekoittaa aiemmin ilmestyneeseen Poirot - kausi 16 -julkaisuun. Oikean levyn kuva löytyy esim. täältä: http://hdopas.fi/index.php?udpview=showreview&rid=9944732157332ae8775153.11263969&lang=fi.

Wikipedian lista sarjan jaksoista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Agatha_Christie%27s_Poirot_episodes