Suunnitelmissani olisi sisustaa yksiöni merihenkisesti. Mistä saisin vinkkejä? Mikä tekee sisustuksesta merihenkisen? Onko kirjastossa mahdollisesti aiheeseen…

Kysytty

Hei,
Suunnitelmissani olisi sisustaa yksiöni merihenkisesti. Mistä saisin vinkkejä? Mikä tekee sisustuksesta merihenkisen? Onko kirjastossa mahdollisesti aiheeseen liittyviä lehtiä - voisitko mahdollisesti suositella jotain tiettyä lehteä ja numeroa? Ei haittaa vaikka ei olisi suomeksi.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joitakin kenties inspiraatiota antavia kirjoja löytyy Helmet-kirjastojen kokoelmista:

A home afloat : living aboard vessels of all shapes and sizes / Gary Cookson (Adlard Coles Nautical, 2008; käsittelee siis asuntolaivoja mutta voi ehkä antaa ideoita myös tavalliseen asuntoon)
Koti meren rannalla / Sally Hayden & Alice Whately (WSOY, 2009)
Laiturilla : kesäkoteja rannikolla ja saaristossa / Johanna Lehtinen & Tanja Hakala (Docendo, 2015)
Sailing style : nautical inspiration for the home / Tricia Foley (Clarkson Potter, 2003)
Suomalaiset kesäkodit (Sanoma Magazines Finland, 2005)

Yksittäisten lehtien merellisiä sisustusartikkeleita tuntuu olevan hankala löytää. Aleksi- ja Arto-tietokannat eivät tarjonneet oikein mitään käyttökelpoista. Ehkäpä lehtiä selailemalla voisi jotakin löytää, mutta siihen ei valitettavasti ole mahdollisuuksia tämän vastauksen puitteissa. Emagz-palvelussa osoitteessa https://helmet.emagz.fi on suomenkielisiä sisustuslehtiä, mutta niistäkään ei haulla tullut juuri merellisyyteen liittyviä hakutuloksia. Jonkin verran sisustukseen liittyviä lehtiä on myös Zinio-palvelussa osoitteessa https://www.rbdigital.com/helsinki/service/zinio/landing?.

Ocean Spirit -nimisellä sisustusliikkeellä on osoitteessa http://www.oceanspirit.fi kaikenlaista merihenkilöstä sisustustavaraa, josta voisi saada ideoita. Myös ihan Googlen hakusanoilla ”merellinen sisustus” löytyy jonkin verran sivuja ja blogeja, joista voisi olla iloa.