Suomi maksoi sotakorvauksia 300 000 000 u.s.doll, Arvo oli v.1938 mukaan. Paljonko tämä summa olisi muutettuna tämän päivän euroiksi

Kysytty

Suomi maksoi sotakorvauksia 300 000 000 u.s.doll, Arvo oli v.1938
mukaan. Paljonko tämä summa olisi muutettuna tämän päivän
euroiksi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylen Elävästä arkistosta löytyy tieto, että nykyrahaksi muutettuna Suomi maksoi sotakorvauksia noin 4,5 miljardia euroa:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/suomen_sotakorvauksilla_rakennett…

17 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mistä löytyisi tietoa Suomen sotakorvauksina luovuttamista laivoista, tehtaista, vetureista, voimalaitoksista, puutaloista ym. Pelkät rahamäärät ei kiinnosta, isot laitokset ja tuotteet sekä määrät kiinnostaa.

Wikipedia kertoo. Tosin sotakorvaukset oikein arvioituna ( kullan hinta) ovat nykyrahassa n. 350 miljardia euroa. Stalinin porukka halusi maksun 1938 vuoden kultadollareissa jotta saivat 15% ylimääräistä.