Otsikko
Suomen valtion laina II-maailman sodan ajalta jonka antoi USA tuli ainoana maana maksettua sentilleen takaisin USA:lle. Onko tästä mitään materiaalia jossa…

Kysytty

Suomen valtion laina II-maailman sodan ajalta jonka antoi USA tuli ainoana maana maksettua sentilleen takaisin USA:lle.
Onko tästä mitään materiaalia jossa aiheesta kerrotaan.

Suomi on luotettava maa joka hoitaa asiat kuntoon

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Riitta Hjerppe ja Vappu Ikonen ovat tutkineet Suomen sotavelkojen takaisinmaksua ja mainetta hyvänä velanmaksajana:

Hjerppe, Riitta
The only honest thing to do - sotavelat, Suomi ja Hooverin moratorio / Hjerppe, Riitta ; Ikonen, Vappu
Kansantaloudellinen aikakauskirja 1995; (91 ; 1): 15-28