Suomen paras jalkapallotulos lienee viimeisten noin 70 vuoden aikana jokatauksessa olevan viime perjantain 1-1 tasapeli Mm-karsinnassa hallitsevan Euroopan ja…

Kysytty

Suomen paras jalkapallotulos lienee viimeisten noin 70 vuoden aikana jokatauksessa olevan viime perjantain 1-1 tasapeli Mm-karsinnassa hallitsevan Euroopan ja vielä sen lisäksi Maailmanmestarin kotikentällä suoritettu uroteko?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä tämä suoritus ehdottomasti on kovan tason onnistuminen ja huippunautinto suomalaisille jalkapallofaneille.

Wikipedian mukaan "Suomen paras saavutus jalkapallossa on vuoden 1912 Tukholman olympialaisten neljäs sija." Muuta tästä saavutuksesta onkin jo yli sata vuotta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_jalkapallomaajoukkue