Suomen Kuvalehti nosti esille uuden lopunaikojen gurun, eli J. Sakari Salosen. Eipä siinä mitään, mutta hänkään ei näe liikakansoitusta pahimpana…

Kysytty

Suomen Kuvalehti nosti esille uuden lopunaikojen gurun, eli J. Sakari Salosen. Eipä siinä mitään, mutta hänkään ei näe liikakansoitusta pahimpana ilmastonmuutosta ja planeetan tuhoutumista aiheuttavana tekijänä. Onko muita tämän suhteen kuin minä. Jos kehittyvien maiden, ja kiinan ja intian naisia koulutettaisiin, niin elintason nousu johtaisi syntyvyyden vähenemiseen.
Mikä on paras opus liikakansoituksesta?

Vastaus

Vastattu

Liikakansoituksesta on kirjoitettu paljon 1970- ja 1980-luvuilla. Nykyään aiheen käsittely on harvinaisempaa.

Finna-haku löytää 23 teosta asiasanalla liikakansoitus. Niistä uusin on Johan Lahdenperäin 2017 ilmestynyt Elämän biologinen suunta on ylikansoitus.  Finna

Jos vaihtaa hakusanaksi väestöongelmat. löytyy 50 teosta. Uusinpana Erkki Tuomiojan 2021 ilmestynyt Tulevaisuuden varjossa : selviääkö ihmiskunta? Finna

Hakusanalla väestönkasvu löytyy 40 kirjaa. Uusinpana Edwar Paicen 2021 julkaistu Youthquake : why African demography should matter to the world Finna

Listoilta löytyy myös monia muita mielenkiintoisia näkökulmia maailman väestönkasvuun.