Suomen kuvalehdessä 27.11.09 oli kysym. vastaus: kananpoika eli teurastuksen jälkeen 18 kk. miten on tieteellisesti ja biologisesti tämä mahdollista? onkohan…

Kysytty

suomen kuvalehdessä 27.11.09 oli kysym. vastaus: kananpoika eli teurastuksen jälkeen 18 kk. miten on tieteellisesti ja biologisesti tämä mahdollista? onkohan tositarina ? sk-lehti sivulla 92

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt kyseistä SK:n numeroa, mutta todennäköisesti tarinassa viitataan legendaan "Mike the headless chicken (Miracle Mike)" vuosilta 1945-1947. Kanaparan tarinasta on tullut paikallinen kuuluisuus:

http://www.miketheheadlesschicken.org/index.php

Todenperäisyydestä ei itselläni ole täyttä varmuutta, mutta todennäköisesti on asiassa käynyt niin, että kaulan katkaisu on ollut sen verran epätäydellinen, että jonkinlaiset elintoiminnot ovat säilyneet mainitun ajan vaikka suuri osa päästä on irronnutkin.