Suomalaisten yritysjohtajien ja upseerien metsästysretket Zimbabwessa. Onko jotakin lähdettä missä olisi tiedot vuosittain ammuttujen norsujen määrästä…

Kysytty

Suomalaisten yritysjohtajien ja upseerien metsästysretket Zimbabwessa.

Onko jotakin lähdettä missä olisi tiedot vuosittain ammuttujen norsujen määrästä Zimbabwessa.

Mikäli eri tahot tappavat esimerkiksi 2 norsua päivittäin, vuoden aikana tapetaan 712 norsua. 2000 suoritetun laskennan perusteella Zimbabwessa oli 56 000–82 000 afrikannorsua
Tällä metsästystahdilla kuluneiden 18 vuoden aikana olisi ammuttu yli 13 000 norsua!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista tilastoa emme onnistuneet löytämään. Alla on linkki sivustolle, josta löytyy mm. Zimbabwessa salametsästettyjen norsujen määrä, mutta se kertoo vain vuosista 1980-1993, ja tosiaan vain salametsästyksestä:

http://www.poachingfacts.com/poaching-statistics/elephant-poaching-statistics/