Suomalaisen kilpapurjehtija Inko (Ingmar) Nylundin (1910-73) ura? Netistä löytyi hänen veneitään, mutta ei karriääritietoja.

Kysytty

Suomalaisen kilpapurjehtija Inko (Ingmar) Nylundin (1910-73) ura? Netistä löytyi hänen veneitään, mutta ei karriääritietoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En onnistunut löytämään tietoja Ingmar Nylundin purhehtijaurasta. Ilmeisesti hänellä ei ole ainakaan ollut varsinaisia edustustehtäviä. Urheilukirjastosta vinkattiin, että koska Nylund on ollut Nyländska Jaktklubbenin jäsen, tietoja saattaisi löytyä seuran arkistosta. Samoin Suomen purjehtijaliiton arkistosta. Molemmat arkistot kuuluvatn Suomen Urheiluarkiston kokoelmiin. Arkiston ovat vapaasti käyttävissä.

Urheiluarkiston yhteystiedot ja aukioloajat :
http://www.urheilumuseo.fi/Default.aspx?tabid=2982

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ingmar Nylund oli Svenska Hankenissa opiskellut toisen polven liikemies. Hänen isänsä John Nylundin perustamista liikkeistä pitkäikäisimpiä ja tunnetuimpia olivat Tempo-tavaratalot Helsingissä ja Tampereella; Ingmarin johtaessa yritystä toiminta laajeni Turkuun, Jyväskylään ja Ouluun. Ketju lakkautettiin 1970-luvun alussa.