Otsikko
Suojaikäraja on Suomessa 16, 16 vuotta täyttänyt syyllistyy rikokseen jos on seksuaalisuhteessa alle 16-vuotiaan kanssa paitsi jos kyseessä on kaksi nuorta,…

Kysytty

Suojaikäraja on Suomessa 16, 16 vuotta täyttänyt syyllistyy rikokseen jos on seksuaalisuhteessa alle 16-vuotiaan kanssa paitsi jos kyseessä on kaksi nuorta, joiden kypsyydessä ei ole kovin suurta eroa. Päteekö tämä sama seuran hakuun kirjallisesti vai onko siinä ylempi raja (lähinnä kai 18 tai 21). Syyllistyykö rikokseen sanotaan nyt 30-vuotias ihminen, joka asettaa seuranhakuilmoitukseen esim. Facebookissa hakemansa kumppanin alarajaksi 17?

Vastaus

Vastattu

Suojaikäraja on asetettu 16 vuoteen, joten 17-vuotiaan seuran hakemisessa ei syyllisty rikokseen. Vastaajat voivat olla silti alle 17- tai alle 16-vuotiaita, joten nuoren seuran hakemisessa on aika suuri riski. Deittisivustoille kirjautumisessa näyttäisi olevan 18-vuoden ikäraja.

1 ääntä

Kommentit

Ei laitonta mutten ainakaan minä todennäkösesti suosittelisi yli 30-vuotiasta hakemaan alle 20-vuotiaan seuraa. Ei kaikki laillinenkaan ole järkevää