Otsikko
Sukunimeni on vaihtunut. Tieto on väestörekisterissä. Kuinka muutan tiedon teille vai meneekö automaattisesti? En pystynyt sitä itse…

Kysytty

Hei, sukunimeni on vaihtunut. Tieto on väestörekisterissä. Kuinka muutan tiedon teille vai meneekö automaattisesti? En pystynyt sitä itse muuttamaan omista tiedoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot eivät saa asiakkaiden tietoja suoraan väestötietojärjestelmästä. Asiakkaiden täytyy itse huolehtia siitä, että kirjastossa on ajantasaiset tiedot. Yhteystiedot voi vaihtaa suoraan Helmet-palvelun kautta, mutta nimeä. Jos nimesi on vaihtunut, käy missä tahansa Helmet-kirjastossa ja esitä uudella nimelläsi varustettu henkilötodistus (tai henkilötodistus vanhalla nimelläsi ja erillinen todistus nimenmuutoksesta). Saat uuden kirjastokortin heti maksutta mukaan.

Helmat: Ohjeita

https://luettelo.helmet.fi/screens/e_help_fin.html#yhteystietojenmuutta…