Stephen Hawkingilta on kuulemma ilmestynyt joku muukin kirja kuin "Ajan lyhyt historia". Mikä mahtaa olla nimeltään ja onko saatavilla Helsingin kirjastoissa.

Kysytty

Stephen Hawkingilta on kuulemma ilmestynyt joku muukin kirja kuin "Ajan lyhyt historia". Mikä mahtaa olla nimeltään ja onko saatavilla Helsingin kirjastoissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fennica-tietokannasta ei löytynyt Hawkingilta muita suomennettuja teoksia kuin mainittu Ajan lyhyt historia. Englanninkielisenä sen sijaan näyttää ilmestyneen vuonna 2001 teos nimeltä The universe in a nutshell (Bantam Press, London, 2001, 216 s., kuv., sid., ISBN 0-593-04815-6), joka kuuluu myös Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmiin. Sen ajantasaisen saatavuuden voit tarkastaa tietokannasta ( http://www.helmet.fi/ ).
Lisäksi Global books in print -tietokannasta löytyy tieto, että tämän vuoden marraskuussa olisi ilmestymässä teos nimeltä On the Shoulders of Giants: the Great Works of Physics and Astronomy (Publisher: Running Press, ISBN 0-7624-1348-4)