Sosiaalihistorian alan teoksia kansan elämästä 1700-1800-luvuilla Suomen maaseudulla, etenkin Itä-Uudellamaalla.

Kysytty

Sosiaalihistorian alan teoksia kansan elämästä 1700-1800-luvuilla
Suomen maaseudulla, etenkin Itä-Uudellamaalla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Agricolan, Suomen historiaverkon, (http://www.utu.fi/agricola/) sivuilla on hakemistossa talous- ja sosiaalihistorian linkkejä. Sivuilla on myös hakumahdollisuus. Kirjallisuutta löytyy enemmänkin, esimerkiksi: Armeliaisuus, yhteisöapu, sosiaaliturva : suomalaisten sosiaalisen turvan historia / Jouko Jaakkola ... [et al.], Pulma, Panu: Suomen lastensuojelun historia, Nygård, Toivo: Erilaisten historiaa, Turpeinen, Oiva: Näläntorjunta ja hyvinvointivaltion perusteet, Talous, valta ja valtio : tutkimuksia 1800-luvun Suomesta / Pertti Haapala (toim.).