Sopivia mysteeri/delkarikirjoja 13-vuotiaalle? Aihealue kiinnostaa, mutta ei halua mitään liian pelottavaa. Mitähän kannattaisi varata kirjastosta siis? Kiitos!

Kysytty

Hei! Sopivia mysteeri/delkarikirjoja 13-vuotiaalle? Aihealue kiinnostaa, mutta ei halua mitään liian pelottavaa. Mitähän kannattaisi varata kirjastosta siis?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia jännityskirjavinkkejä 13-vuotiaalle:

Kristina Ohlsson: Lasilapset, Hopeapoika, Kivienkelit - mystiikkaa ja jännitystä, joka sopii myös hieman nuoremmille lukijoille

Camilla Sten & Viveca Sten: Syvyyksissä, Sumussa, Loimut (Synkät vedet -sarja) - maagista jännitystä Tukholman saaristosta

Michelle Harrison: 13 lahjaa (+jatko-osat) - jännitystä kiehtovassa keijumaailmassa, päähenkilönä 13-vuotias Tanya

Andy Mulligan: Roskaa  - myös elokuvaksi sovitettu jännityskirja kertoo kaatopaikalla elantoaan etsivistä nuorista, jotka löytävät rikollisten laukun

Ilkka Remes: nuorille kirjoitetut jännärit, esim. Piraatit, Riskiraja, Kirottu koodi - päähenkilö 14-vuotias Aaro Korpi, aiheet kansainvälisestä rikollisuudesta