Sitooko kirjaston työntekijöitä vaitiolovelvollisuus esim. lainoihin tai lainojen myöhästymisiin liittyen?

Kysytty

Hei!
Sitooko kirjaston työntekijöitä vaitiolovelvollisuus esim. lainoihin tai lainojen myöhästymisiin liittyen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä vain. Laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#L4) sitoo myös kirjaston henkilökuntaa.

1 ääntä

Kommentit

Viimeistään lainausautomaatit tekivät lopun niistä kiusallisista tilanteista, joita syntyi kun lainausta hoitava virkailija kommentoi äänekkäästi asiakkaan kirjavalintoja silloinkin kun asiakas ei aloittanut juttelua. Näin oli ainakin Hki 53:ssa.