Sitä, mitä kaipaamme, emme menetä koskaan. Sitä, jota rakastamme, kaipaamme aina. Tämä teksti on usein kuolinilmoituksissa.

Kysytty

Sitä, mitä kaipaamme, emme menetä koskaan. Sitä, jota rakastamme, kaipaamme aina.

Tämä teksti on usein kuolinilmoituksissa. Tekijäksi tarjotaan sekä Claes Anderssonia että Martti Lindqvistiä. Kumpi on oikein?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Claes Anderssonin runo Det vi saknar mister vi aldrig kokoelmasta Dikter från havets botten (1993). Laura Virkki on suomentanut runon ja suomennos on luettavissa antologiasta Vain unen varjo : kaipuun ja surun runoja (toimittaneet Hannele Koivunen ja Laura Virkki, 1997), s. 99.

https://www.kirjastot.fi/kysy/loviisassa-puiston-penkkiin-kiinnitetty-c…

4 ääntä

Kommentit

eikö se runo ole vähän pitempi?

Tekijänoikeussyistä ei Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun kysymyksissä, vastauksissa tai kommenteissa voi julkaista kokonaisia runoja.
Toimitus