Sijoittuvatko kaikki Don Rosan tarinat 1950-luvulle ja onko tarkempaa tietoa, mihin 1950-luvun vuosiin? Don Rosan mukaanhan Roope Ankka on syntynyt vuonna 1867…

Kysytty

Sijoittuvatko kaikki Don Rosan tarinat 1950-luvulle ja onko tarkempaa tietoa, mihin 1950-luvun vuosiin? Don Rosan mukaanhan Roope Ankka on syntynyt vuonna 1867 ja näin ollen hän olisi täyttänyt 83 vuotta vuonna 1950. Itse en ole näitä asioita tiennyt aina, mutta sitten, kun luin tuon jutun, että tarinat sijoittuisivat 1950-luvulle, niin en oikeastaan ollut yllättynyt, kun rupesin tarkemmin miettimään. Eli ollaanko siis myös tarinassa "Ankka kuningas Arthurin hovissa" 1950-luvulla kun ollaan nykyajassa kun Aku, Pelle Peloton ja pojat matkaavat Stonehengeen Englantiin ja kokeilevat siellä Pellen keksimää aikakypärää ja siirtyvät 400-luvulle?

Vastaus

Vastattu

Akuankka.fi-sivustolla sanotaan, että "muiden käsikirjoittajien sijoittaessa Ankkoja sulavasti nykyajan teknologisten ihmeiden äärelle, halusi Rosa käsikirjoittaa Ankkansa vaappumaan suunnilleen 1950-luvulle. Siis samaan aikakauteen, johon Barksin suuret ankkatarinat osuvat." Tarkemmista vuosista ei löytynyt tietoa. Arvatenkin myös vanhoihin historiallisiin tarinoihin pohjautuvien sarjakuvien "nykyhetki" on 50-luvulla.

Lisää tietoa sivuilta:

https://www.akuankka.fi/piirtaja/15/don-rosa