Sievin kunnan Kiiskilänkylän historiaa muistelee Kalle (Kaarlo) Wiia (s.1898) vuonna 1980 tehdyllä murrenauhalla. Missähän sitä tallennetta säilytetään ja…

Kysytty

Sievin kunnan Kiiskilänkylän historiaa muistelee Kalle (Kaarlo) Wiia (s.1898) vuonna 1980 tehdyllä murrenauhalla.
Missähän sitä tallennetta säilytetään ja missä sitä pääsisi kuuntelemaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tein antamillanne tiedoilla haun Suomen kielen nauhoitearkiston kokoelmatietokantaan, mutta Wiian nimellä ei tullut osumia. Myöskään Kansallisarkiston Vakka-tietokannasta hakeminen oli tuloksetonta. Muita mahdollisia sijaintipaikkoja nauhoitteelle ovat Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran perinteen ja nykykulttuurin kokoelma sekä yksittäisten tutkijoiden omat arkistot. Esimerkiksi Erkki Ala-Könnin mittava äänitekokoelma löytyy Tampereen yliopiston kansanperinteen arkistosta. Voitte olla yhteydessä näihin tahoihin nauhoitetta jäljittäessänne.