Miten varatuista e-kirjoista saa saapumisilmoituksen?

Kysytty

Olen uusi e-kirjan lainaaja. Varasin kirjoja "E-kirjastosta". Nyt haluaisinkin tietää, miten saan tiedon, että haluamani kirjat ovat saapuneet. Missä tieto näkyy? Tuleeko tieto spostiini vai miten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmoitukset tulevat sähköpostiin. Esim. Vaski-kirjastoilla on käytössään kaksi e-kirjapalvelua, joista voi varata kirjoja: Ellibs ja OverDrive.

Mikäli varaat e-kirjan Ellibs-palvelussa, sinulta kysytään varausta tehdessä sähköpostiosoitettasi. Laina-aikasi alkaa automaattisesti, kun kirja vapautuu edelliseltä asiakkaalta. Saat saapuneesta kirjasta ilmoituksen siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet ilmoittanut varausta tehdessäsi.

Myös OverDrive-palvelussa saat ilmoituksen saapuneesta e-kirjasta sähköpostitse. OverDrive ei kuitenkaan lainaa kirjaa automaattisesti, vaan voit käydä lainaamassa kirjan heti tai seuraavien kolmen päivän sisällä.