Ote John Miltonin "Kadotetusta paratiisista".

Kysytty

Hei! Seuraava ote on John Miltonin "Kadotetusta paratiisista" ja tarvitsisin sen suomennoksen:

Abashed the Devil stood and felt how awful goodness is
and saw Virtue in her shape how lovely: and pined his loss.

Sitaatti löytyy ilmeisesti Kadotetun paratiisin neljännestä kirjasta riveiltä 846-848. Kiitos kovasti jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yrjö Jylhä suomensi kyseisen kohdan John Miltonin runoelmasta Kadotettu paratiisi (1933, Paradise Lost) näin:

Saatanan / sai hämmennyksiin hyveen hohde pyhä / ja tehokas; hän kadotustaan suri, (--).

http://www.gutenberg.org/cache/epub/26/pg26-images.html

Milton, John: Kadotettu paratiisi (1952)

0 ääntä

Kommentit